Onze School

Een korte geschiedenis over onze naam.

De geschiedenis van de school gaat terug tot 1928. Onze school is vernoemd naar de Heilige Jeroen. Deze Ierse missionaris vestigde zich in 851 in Noordwijk. Hier stichtte hij een eerste christelijke geloofsgemeenschap. Vijf jaar later werd Noordwijk getroffen door aanvallen van de Noormannen. Zij namen dorpspastoor Jeroen gevangen en besloten hem te berechten. Hij werd verhoord, maar weigerde zijn geloof af te zweren en te offeren voor de goden van de Noormannen. Op 17 augustus 856 is hij ter dood veroordeeld en onthoofd.

Vanaf 1928 is basisschool Jeroen onlosmakelijk verbonden in Spoorwijk. Een vertrouwd gezicht in de wijk. Veel is veranderd op school en in de wijk. Drie zaken zijn hetzelfde gebleven: we geven goed onderwijs, we zijn laagdrempelig en we geloven in de buurt!

Onderstaand kunt al klikkend meer over de school te weten komen.