Identiteit

In het hart van Spoorwijk: Basisschool Jeroen.

Vanaf 1928 is basisschool Jeroen gevestigd in het hart van Spoorwijk. Je kunt wel spreken van een vertrouwd gezicht in de wijk. Vele generaties zijn groot geworden op onze school.

Basisschool Jeroen is een katholieke school in een multiculturele wereld. Vanuit de waardes van ons geloof handelen wij uit nieuwsgierigheid en betrokkenheid.

Wij geloven in het kunnen van de kinderen, nieuwsgierig zijn, ontmoeten, vergeven, delen, respect, verdraagzaamheid, vertrouwen, onverzettelijkheid en doorzettingsvermogen.

Dit zijn waardes die wij uitdragen én verwachten van onze kinderen, ouders en omgeving. Wij staan uitgebreid stil bij de betekenis van de katholieke feestdagen als Kerstmis en Pasen. Deze feesten worden natuurlijk ook gevierd. Dat doen wij in gezamenlijkheid waarbij iedereen meedoet.

Wij geloven in ontmoeten. In de lessen besteden wij daarom aandacht aan andere geloven. Wat ons zeer aanspreekt zijn de overeenkomsten en gedeelde waardes uit de diverse geloven. Wij willen daarom ook vieringen uit andere geloven met elkaar delen.